Методика викладання мови
Методика викладання української мови рекомендує ефективні методи і прийоми вдосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів, формування в них засобами мови і літератури наукового уявлення про мову як знакову систему.
Джерела збагачення методики:
1)практичний досвід, узагальнення передового педагогічного досвіду;
2)розвиток мовознавства та літературознавства як основних базових наук;
3)розвиток суміжних наук — психології, дидактики;
4)новітні дослідження в галузі теорії навчання мови;
5)методичний експеримент;
6)створенняновихпрограм,підручників,новихпрактичнихсистемнавчання, конструювання нових типів уроків тощо.
Дві взаємопов’язані частини,теоретичнаіпрактична, є складовими мето-
дики викладання мови:
Теоретична | Практична |
1. Наукові основи методики викладання | 1. Методи та прийоми навчання мови. |
мови. | 2. «Механізм» упровадження конкрет- |
2. Історія виникнення та розвиток мето- | них методів та прийомів у процес ви- |
дів навчання мови. | вчення мови. |
3. Структура і форми організації на | |
вчального процесу. | |
4. Наукові вимоги до підручників та по- | |
сібників з мови. | |
Мета: | Мета: |
дослідити процес оволодіння знання- | озброїти вчителя та учнів системою |
ми і вміннями, його закономірності; | методів та прийомів, спрямованою на |
визначити принципи навчання; обґрун- | оволодіння мовою |
тувати методи; створити наукові осно- | |
ви конструювання уроків, їх циклів |
Своєрідність методики початкового навчання полягає в тому, що її предметом є шкільний курс української мови, який має суто практичний характер.
Перед майбутніми вчителями стоять такі завдання:
1)усвідомити вимоги шкільної програми;
2)зрозуміти структуру шкільних підручників;
3)засвоїти теоретичні основи методики;
4)навчитися визначати конкретні методи, прийоми і навчальний матеріал з кожного розділу шкільного курсу мови;
5)ознайомитися з практикою роботи вчителів початкових класів, звернувши увагу на позитивний досвід учителів країни, області, міста.
Для досягнення державних стандартів підготовки вчителя до роботи з молодшими школярами важливе значення мають усебічні знання про фізіологічні та психологічні особливості дітей цього віку, розуміння мотивацій до навчальної діяльності, індивідуальний підхід до кожного учня.
Формування професійної компетентності майбутнього вчителя є завданням як методики української мови, так і інших методик.
Коментарi